mikaela bästavän gustavsson

.... du nämnde nyss att jag inte nämnt dig en enda gång, men sanningen är att det finns för mycket om dig och skriva så det skulle itne funka om jag skulle nämna dig liksom, men nu gör jag det ändå. du är en sådan person som alltid finns kvar oavsett vad det är, som berättar vad som är rätt och fel även fast du vet att jag inte lyssnar förens det är försent. eller du vet att jag lyssnar men nekar dina ord, och därför har jag börjat lyssna på dig igen, följa dina råd och försöker faktiskt att göra något bra för en gångs skull. du är en sådan person som inte går att nämna i ett ord för ett ord för dig finns inte, möjligen en hel bibel men det vet du att jag inte har orken till att skriva. du är den som gör sjuka saker, som får mig minns och som jag kan prata med allt på hela jordklotet om, du vet att jag förlitar mig på dig och att även om jag sviker är det inget som förändras emellan oss.
du är den som får mig bli hel när jag är sönder, som fyller i mina meningar, som har exakt samma åsikt som mig. vi delar varandras ord, och när du bad mig "skriv som jag känner så han förstår för det är mycket enklare då, jag får inte fram orden och du vet exakt vad jag menar" i liknande stil, kortfattat. är det då, man vet att vänskapen är för stark för att någonsin brytas? att även om jag inte är den första som skriver grattis vet du att du får det tusen gånger om bara för att, bara för att du är du. min lilla mikaela som jag lärde känna i ett omklädningsrum efter en fotbollsmatch, bara för era saker hade blivit stulna och vi visste vilka varandra var sen innan och skulle kolla hur det var med dig.
när du skriver "det spelar ingen roll bella, min pappa är din pappa, han ser dig som sin egna dotter" och jag ligger med gråten i halsen av lycka, för jag vet att din familj är min familj, min familj är din familj. vi hör ihop.
nu sitter du och frågar mig hur man gör med telefonen, och har inte en blekaste aning även fast jag haft min snart 1 år.. när jag skall hjälpa dig med matten och förklarar "på blondinska" bara för att du skall förstå och lära dig. det är då, verkligen då allt faller på plats. du är min andra halva. ska sluta skriva innan jag gör om detta till en bibel, för i varje ord och mening har jag velat komma fram till är att

jag älskar dig mikaela bästavän tvillingsjäl syster gustavsson, det är vi förevigt oavsett vad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0